Panorama Racławicka, oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu, jest jedną z największych atrakcji turystycznych Wrocławia. Według badań (M. Duda-Seifert, „Muzeum Panoramy Racławickiej jako produkt
turystyczny”, MNWr 2015) zdecydowaną większość odwiedzających PR stanowią turyści spoza Wrocławia. MNWr postanowiło wykorzystać Rok Tadeusza Kościuszki, by odświeżyć wizerunek Panoramy i zachęcić
wrocławian do jej odwiedzania.
Przeprowadzona w IV 2017 roku we Wrocławiu kampania skierowana była do wrocławian (głównie w wieku 18–35) oraz studentów. Wykorzystano takie nośniki jak citylighty i słupy reklamowe. Opierała się na pomyśle, by przy pomocy postaci Kościuszki pokazać wrocławianom, jak blisko mają do Panoramy z różnych punktów miasta. Na czerwonym tle (zgodnie z najnowszą identyfikacja wizualną MNWr kolor ten przypisany jest PR) ukazano charakterystyczną postać T. Kościuszki na koniu z kierunkowskazem i hasłami odpowiednimi do danego miejsca np. „Z Rynku do Panoramy Kościuszko jechałby 5 minut”.
Tak pomyślana kampania dawała też okazję, by promować oddziały Muzeum. Dzięki temu, że w kampanii pojawiły się nazwy innych instytucji kultury, udało się pozyskać bezpłatne dodatkowe miejsca reklamowe w ich gmachach. Przygotowano również serię plakatów eksponowanych na wrocławskich uczelniach. Wykorzystano też mural, który namalowany został w miejscu będącym skupiskiem najmodniejszych klubów i kawiarni. Kampanię podsumowywał film pokazujący jej przebieg, który emitowany był na FB i YouTube. Wydano serię nowoczesnych gadżetów wykorzystujących pomysł z odległościami (torba, kubek, długopis, notes), a także ulotkę zawierającą ciekawe informacje o T. Kościuszce. Zorganizowano szereg wydarzeń edukacyjnych, ogłoszono konkurs na komiks kościuszkowski.