MUZEUM WIDZIALNE

II NAGRODA  

Studio Podpunkt

za identyfikację wystawy
Plakat – Remediacje
dla Muzeum Plakatu w Wilanowie
Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie

Jubileuszowe 25. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie podjęło dyskusję na temat tego, czy mamy do czynienia ze śmiercią plakatu. Czy plakat jest skończony, skoro we współczesnej komunikacji dominują ekspresyjne animowane obrazy, a głównym źródłem pilnych wiadomości stają się media społecznościowe?

Zadając sobie te pytania kurator konkursu, David Crowley, wraz Muzeum Plakatu stworzyli wyjątkową koncepcję wystawy Plakat – remediacje. Identyfikacja wystawy i obchodów jubileuszowego Biennale opowiada
o przeobrażeniu klasycznego plakatu i eksplozji mediów cyfrowych.

Motyw twórczej destrukcji, rozbicia tradycyjnych wzorców, chaosu i wielowątkowości jest podstawą zarówno modularnego znaku, grafiki wystawy, promocyjnego spotu, druków, strony internetowej konkursu – całej komunikacji wizualnej wydarzenia.

Identyfikacja łączy skrawki klasycznych plakatów ze zbiorów Muzeum z grafikami będącymi eksponatami na wystawie. Animowany spot pokazuje transformacje plakatu do świata cyfrowego. Identyfikację tworzą kontrastowe kolory, wyrazista typografia i rozsypane motywy graficzne. Studio Podpunkt jest autorem architektury i opracowania graficznego wystawy, identyfikacji Biennale, projektu i składu dwutomowego wydawnictwa, druków, animowanego spotu, strony internetowej konkursu towarzyszącego Biennale, elementów graficznych wspierających komunikację w mediach społecznościowych.

COOKIES

Korzystając z serwisu internetowego Muzeum Widzialne wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej.
Polityka prywatności