W 2016 r., po wielu latach braku spójnej komunikacji graficznej i stosowaniu odrębnych logo dla trzech oddziałów, Muzeum Narodowe we Wrocławiu wprowadziło nową identyfikację wizualną. Idealną okazją do przeprowadzenia tej operacji było otwarcie nowego oddziału – Pawilonu Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej.
W lipcu 2015 r. Muzeum i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej ogłosiły konkurs ma nową identyfikację. Wpłynęło 164 zgłoszeń, do II etapu zakwalifikowane 5 propozycji. Autorem zwycięskiego projektu został Marian Misiak. Zaproponowane przez niego logo to litera "M" będąca odwróceniem "W" nawiązującego do herbu Wrocławia. Specjalnie na potrzeby Muzeum zaprojektował dwa kroje pisma: Dia Grotesk (nawiązujący do estetyki i okresu powstania Pawilonu Czterech Kopuł) i krój szeryfowy Janus przeznaczony do składu publikacji książkowych.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu i jego oddziały: Muzeum Etnograficzne, Panorama Racławicka, Pawilon Czterech Kopuł otrzymały jeden mocny znak i wspólny system identyfikacji graficznej pozwalający na wyróżnienie się spośród innych instytucji kulturalnych, wizualne połączenie czterech oddziałów i na zaistnienie w świadomości odbiorców jako jedna silna marka.
Wprowadzeniu nowej identyfikacji towarzyszyła duża kampania promocyjna, którą przeprowadzono we Wrocławiu dwuetapowo. Specjalną odsłonę przygotowano też na potrzeby promocji w kraju. Proces wdrażania nowej identyfikacji rozpoczęto od Pawilonu Czterech Kopuł, dla którego M. Misiak zaprojektował system kierunkowej informacji wewnętrznej, publikacje książkowe, stronę internetową, druki ulotne i gadżety. Następnie proces wdrażania objął inne oddziały.
„Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Narodowego we Wrocławiu, autorstwa Mariana Misiaka, jest przejawem i potrzeby czasu, w którym żyjemy, i wyzwań, jakie przed nami są stawiane, i nowego myślenia na temat naszej muzealnej tożsamości – tłumaczy Piotr Oszczanowski. – Jest inteligentna, oryginalna, wymowna, przewrotna i mocno zapadająca w pamięć”.