Wystawa „Urzekająca Paralaksa. Fotografia i jej obrazy” dokumentuje rozwój sztuki fotografii, głównie pod kątem fotografii artystycznej. Narracja ekspozycji ma pokazać specyfikę obrazowania w fotografii. Skupienie się na trzech immanentnych cechach fotografii - zależności od światła, od rzeczy widzialnej i od czasu - pozwoli wyróżnić najważniejsze aspekty fotografii jako środka obrazowania i doprowadzi do wskazania jej ambiwalencji mimetycznej.
Wystawa uwypukla wpływ fotografii na sposoby postrzegania świata i jego wymiarów oraz uzależnienie percepcji od wszechobecności obrazów fotograficznych. Identyfikację wizualną oraz aranżację wystawy łączy kolorystyczna dominanta oraz użycie specjalnie zaprojektowanego logotypu nawiązującego do rysunku paralaksy. Ważną rolę, tak w przypadku aranżacji ,jak i towarzyszących wystawie wydawnictw, pełnią lustrzane powierzchnie oraz ażurowe lustrzane elementy, takie jak laserowy wykrojnik przymocowany do okładki książki lub lustrzany hot stamping (katalog i zaproszenia). Użycie lustrzanych materiałów w oprawie graficznej i aranżacji wystawy nawiązuje do symboliki lustra w kontekście zarówno historii sztuki, jak i samej fotografii wytwarzającej specyficzne odbicia otaczającego nas świata. Z lustrzanym odbiciem mamy również do czynienia w pracy Zdzisława Beksińskiego Strefa z 1957 r., której fragment pojawia się na plakacie wystawy.
Wykonawca:
Studio Flow