Przygotowany dla Muzeum Narodowego projekt wystawy Trasa M-Z to przypomnienie twórczej atmosfery lat 70. w nowoczesnej formie. To również próba pokazania projektów,
których nie udało się zrealizować, ale które można przybliżyć widzom dzięki nowoczesnej technologii AR (augmented reality).
Wizualnym motywem przewodnim ekspozycji jest gradient. Celem było podkreślenie motywu przejścia i trasy – powrót do przeszłości snującej wizję przyszłości. Użyto czystej bieli przechodzącej w błękit. Biel symbolizuje Muzeum i jego wnętrza oraz czystą formę rzeźbiarską. Błękit nawiązuje do wody. Trasa M-Z prowadziła z Muzeum nad Zalew Zegrzyński.
LOGO WYSTAWY
Logo to kompozycja trzech znaków: dużych bezszeryfowych liter M, Z oraz dywizu zestawionych w taki sposób, aby nawiązywały do pasów drogowych. Część projektów pokazanych na wystawie zakładała ingerencję w infrastrukturę drogową, jak np. zmiana koloru nawierzchni.
APLIKACJA AR
Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości można było zobaczyć koncepcje artystów w wirtualnej przestrzeni. Instalacje zostały pokazane na okrągłych stołach ze specjalnie zaprojektowanym trackerem (wzorem graficznym) umożliwiającym osadzenie brył na wybranej płaszczyźnie. Czytelny interface aplikacji jest spójny z identyfikacją wystawy.
KATALOG
Inspiracją do stworzenia tej publikacji był motyw drogi pokazany za pomocą przejścia tonalnego. Biel symbolizuje Muzeum. Błękit to Zalew Zegrzyński. Z każdą rozkładówką kolor zmienia nasycenie tak, że na brzegu publikacji pojawia się przejście tonalne. Rozwiązanie to podyktowała kolejność instalacji na Trasie M-Z. Analogiczny porządek występował na wystawie.
Wykonawca:
SUPER SUPER