Realizacja wystawy "Ziemia (P)oddana" jest efektem projektu Punkty Widzenia. Młodzi o Triennale. Wzięli w nim udział młodzi ludzie (8–14 lat), którzy jako kuratorzy i jednocześnie artyści stworzyli ekspozycję.
Wystawa o kryzysie klimatycznym i relacjach człowieka z naturą została zbudowana według zasad less waste i reuse. Organizatorzy chcieli w ten sposób podkreślić to, że ich troska o Ziemię nie jest jedynie deklaratywna.
Druki i informacje towarzyszące wystawie zostały zrealizowane głównie bezkosztowo, z wykorzystaniem wcześniej dostępnych materiałów.
Tekst zapisano bezpośrednio na ścianie wystawy, choć zwykle tzw. walltext jest wyklejany z plotera lub drukowany na płycie PVC. Również tekst na tablice informacyjne z opisami dzieł – w języku polskim i angielskim – został wykonany odręcznie, na rewersach tablic z poprzednich ekspozycji.
Po wystawie organizatorki zmyły napisy, więc tabliczki mogą być wykorzystane ponownie. Świadomie zrezygnowano z druku i wysyłania zaproszeń pocztą. Wykonano je na czerpanym papierze, w którym zatopiono nasiona łąki kwietnej – w technice stemplowania. Przygotowano jedynie sześć plakatów wykonanych własnoręcznie przez młodych kuratorów. Projekty naniesiono na rewersy muzealnych plakatów za pomocą matrycy skomponowanej z resztek pozostałych po warsztatach prowadzonych przez Dział Edukacji CMWŁ.
Kompleksowy system identyfikacji wizualnej jest zwykle wykorzystywany na potrzeby jednego projektu. Przygotowane materiały mają jedno – krótkie, bo inicjowane wernisażem i kończące się wraz z finisażem – życie. Organizatorzy wystawy zainicjowali działania, które mogłyby – a nawet powinny – stać się powszechną praktyką: zaproponowali stworzenie w świecie muzealnym bazy elementów ekspozycyjnych –
analogicznej do powszechnych w świecie filmowym magazynów rekwizytów.