MUZEUM WIDZIALNE

„Naszą pasją jest dziedzictwo techniczne oraz rozwój inżynierii, zwłaszcza tej mającej wpływ na życie mieszkańców miast. Gromadzimy, udostępniamy, edukujemy”.

Nowy System Identyfikacji Wizualnej związany był z przeprowadzoną w marcu 2022 roku zmianą nazwy instytucji na Muzeum Inżynierii i Techniki. Miała ona na celu głównie podkreślenie profilu różnorodnych zbiorów muzealnych. „Techniczność” podkreślona jest pionowym, prostym logotypem, a także siatką cienkich linii zainspirowaną rysunkiem technicznym.

Przez „techniczną siatkę” odbiorca patrzy na zabytki, które są sercem instytucji i z których wiele ma dziś status obiektów kultowych (samochody marki Syrena, Fiat 126p, pralka Frania i in.). Przy czym siatka modułowa używana jest zarówno, by pokazać cały obiekt, jak i zbliżenia szczególnie interesujących detali. Komunikacje wizualna MIT oparta została głównie na zdjęciach.


Jednorodna linia kolorystyczna wspiera przekaz i pozwala na szybką identyfikację MIT wśród innych druków promocyjnych. Podkreśla i odróżnia również oddziały muzealne, przypisując im odpowiednio kolory: jasnoniebieski dla Zajezdni, jasnozielony dla Ogrodu Doświadczeń i jasnożółty dla Hangaru Czyżyny. Wspólnym kolorem MIT jest jasnoszary. Ikonografia pełni tylko rolę pomocniczą, przede wszystkim w wayfindingu (czyli systemie oznakowania przestrzeni) oraz jako elementy ozdobne (gadżety).

COOKIES

Korzystając z serwisu internetowego Muzeum Widzialne wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej.
Polityka prywatności