Awangarda, sztuka współczesna, sztuka nowoczesna - to sformułowania, które wciąż onieśmielają niespecjalistów. Linia specjalnie zaprojektowanej odzieży oraz biżuterii (we współpracy z Animakingdom), inspirowana zbiorami prac Muzeum Sztuki wydała się świetnym sposobem mediowania progresywnych zjawisk w sztuce XX i XXI wieku. Pomysł współpracy między Muzeum a Pan tu nie stał zasadzał się na odnalezieniu pomostu między dziedzinami bliższymi, „oswojonymi” takimi jak moda, projektowanie użytkowe czy design, a sztuką awangardową i najnowszą.
We współpracy z PTNS zależało nam jednak nie tylko na dobrze zaprojektowanym efekcie końcowym, ale przede wszystkim na aspekcie edukacyjnym i wykorzystaniu kolekcji do rozpowszechniania informacji o sztuce znajdującej się w zbiorach muzeum. Firma zaproponowała system kodów ukrytych w metkach ubrań i odszyfrowania ich dzięki kartonowemu dekoderowi dołączonemu do zakupu. Po wpisaniu kodu na dedykowanej platformie edukacyjnej www.projekt.ptns.eu klient dowiaduje się jakie dzieło stanowiło inspirację dla powstałego produktu, może o nim poczytać lub przejść bezpośrednio do strony zasoby.msl.org.pl, bazy zdygitalizowanych dzieł z kolekcji muzeum, po bardziej specjalistyczne informacje.
Kultura wysoka oraz kultura popularna często są postrzegane jako zjawiska konkurencyjne, a nawet sobie zaprzeczające. Współpraca Muzeum Sztuki w Łodzi i firmy Pan tu nie stał ponownie udowadniała, że skracanie tego dystansu może zaowocować bardzo udanymi projektami. Dzięki takim kolaboracjom Muzeum nie tylko wspiera dobry polski design, ale też dociera z informacjami o sztuce współczesnej do szerszego grona odbiorców, wypełniając swoją misję w przestrzeni pozamuzealnej.