Jednym z ważniejszych narzędzi budowania relacji wewnętrznych i zewnętrznych każdej instytucji jest dobrze opracowana i właściwie wdrażana identyfikacja wizualna. To istotne narzędzie budowania tożsamości, kreowania marki, pozyskiwania odbiorców swojej oferty.
Podczas gdy dla sektora komercyjnego jest to oczywiste, w przypadku muzeów dopiero od kilku lat możemy obserwować przykładanie coraz większej wagi do jakości systemów identyfikacji wizualnej, druków informacyjnych czy stron internetowych.
Muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenia swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu. Takie podejście jest jedną z oznak charakterystycznych dla dobrze zarządzanych muzeów, rozumienia społecznej roli muzeum, które – będąc instytucją kultury – powinno również w ten sposób przyczyniać się do kształtowania potrzeb estetycznych swojej publiczności.
Przegląd Muzeum Widzialne, który zainaugurowaliśmy w 2013 roku, i do którego zaprosiliśmy wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak i grafików projektujących dla muzeów, ma za zadanie pokazać, w jakim punkcie się znajdujemy, jak muzea w rzeczywistości wykorzystują język graficzny do budowania swojego wizerunku, jaki poziom estetyczny ten język prezentuje.
Projekt Muzeum Widzialne to także program szkoleniowo - edukacyjny. Organizujemy szkolenia i warsztaty z zakresu budowy marki, marketingu i zasad projektowania graficznego. Uczestniczą w nich przedstawiciele muzeów z całej Polski. Są one doskonałą okazją nie tylko do przyswojenia wiedzy ale spotkania się osób, które w muzeach odpowidają za tworzenie i wdrażanie strategii wizerunkowych i marketingowych, wymiany doświadczeń, skonfrontowania swoich sukcesów czy problemów.
Szkolenia prowadzą osoby o ogromnym doświadczeniu akademickim czy praktycznym w zakresie budowy i zarządzania marką, tworzenia i wdrażania identyfikacji wizualnych. Współpracowaliśmy dotąd z wykładowcami tak prestiżowych szkół jak Uniwersytet SWPS czy Szkoła Główna Handlowa.
Kolejną odsłoną projektu jest niniejsza strona internetowa, za pośrednictwem której oprócz informowania o kolejnych edycjach Przeglądu MW czy realizowanych szkoleniach, będziemy publikować aktualności o wdrażanych przez muzea strategiach wizerunkowych, marketingowych, projektach graficznych, nowych rozwiązaniach technologicznych, architektonicznych.
Zapraszamy do współpracy!