MUZEUM WIDZIALNE

Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu w gronie laureatów Ogólnopolskiego Konkursu KTR

Konkurs KTR (Klub Twórców Reklamy) to festiwal kreacji reklamowej organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które zrzesza firmy zajmujące się profesjonalną komunikacją marketingową.


MNW otrzymało brązową statuetkę w kategorii DESIGN W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ za kampanię outdoorową – plakaty i reklamy w przestrzeni publicznej. Jury przyznając tę nagrodę potwierdziło, że MNW realizuje kampanie reklamowe na najwyższym poziomie i wyróżnia się wśród innych instytucji kultury. Reklamy Muzeum w spójny i rozpoznawalny sposób prezentują różnorodne wystawy czasowe i galerie stałe, przyczyniając się do tego, że Muzeum Narodowe w Warszawie jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na kulturalnej mapie miasta.

Wyróżnienie przyznano Muzeum Narodowemu we Wrocławiu za nową identyfikację wizualną, zaprojektowaną przez Mariana Misiaka. System otrzymał brązowy miecz w kategorii design. "Czujemy ogromną satysfakcję z wyróżnienia, jakim było otrzymanie brązowego miecza na tegorocznej gali Klubu Twórców Reklamy 2017 – mówi dr hab. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu. – Nagroda przyznana nam została za nową identyfikację wizualną muzeum, którą to konsekwentnie wprowadzamy w życie od roku. Wyróżnienie to jest dla nas tym cenniejsze, gdyż realizacje ze świata kultury są sporadycznie doceniane w tym najbardziej liczącym się konkursie branży kreatywnej w Polsce, w którym biorą udział największe koncerny i agencje reklamowe. Warto wspomnieć, że te zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu KRT, a było ich w sumie 1210, oceniało 111-osobowe jury. Było zatem z kim wygrywać i przed kim się prezentować".

Nowe logo Muzeum Narodowego we Wrocławiu – litera „M” – powstało w wyniku odwrócenia litery „W” będącej częścią herbu Wrocławia. System identyfikacji wizualnej to oprócz znaku, zasady działania, które nie zamykają się w sztywnej ramie, ale zakładają dynamikę i zmienność kompozycji. Kluczowym elementem identyfikacji jest typografia. Fontami systemowymi są kroje: Dia Grotesk (inspirowany wczesnymi groteskami z początku XX w., nawiązujący do estetyki i okresu powstania Pawilonu Czterech Kopuł) i krój szeryfowy Janus, który jest używany do składu publikacji książkowych. Kroje pisma miały swoją premierę w identyfikacji Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Proces wdrażania nowej identyfikacji rozpoczął się w czerwcu 2016 i był powiązany z kampanią promującą Pawilon Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej - nowy oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

„Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Narodowego we Wrocławiu, autorstwa Mariana Misiaka, jest przejawem i potrzeby czasu, w którym żyjemy, i wyzwań, jakie przed nami są stawiane, i nowego myślenia na temat naszej muzealnej tożsamości – tłumaczy Piotr Oszczanowski. – Jest inteligentna, oryginalna, wymowna, przewrotna, ale także zapadająca w pamięć i co najważniejsze … bardzo prosta. To, że została dostrzeżona na gali KRT, dowodzi, że jej wybór przez nas był słuszną decyzją, a konsekwencja jej wprowadzania jest widoczna oraz … nagradzana”.

 

       

fot. Arkadiusz Podstawka; Jacek Górka

COOKIES

Korzystając z serwisu internetowego Muzeum Widzialne wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej.
Polityka prywatności